THAnx for all the supports dearies :)

Friday 11 March 2011

KemalangAN MAut~

.......alHAMDULILLAH.....dalam pkul 7.00pm aku dah slamat sampai ke kuala terengganu,umah sepupu aku.perjalan yg jauh agak meletihkan.agaKNYA 4kali tdoe pon xsampai2lagi ke destinasi yg dtuju.........tetapi ada sebenarnya yg menganggu fikiran aku saat ini.............dalam perjalanan ke tengganu,kami mlalui jalam gerik-klantan..........
TASIK BANDING, 12.20 pm-di tgah2 puncak 1kemalangn ngeri yg meragut nyawa 3 org telah berlaku............2 org kanak2 telah terkorban dalam kmalangn tu.masa kjadian tu brlaku grup konvoi keluargaku sempat mnyaksikan kjadian tu......memang mnyayat hati............seorang kanak2yg mninggal dunia tu,hanya ditutup mukanya dengan sejadah kecil dan yg swg lagi ditutup mukanya dengan kain pelekat milik bapanya.kejadian ni mlibatkan kereta ALZA&WISH.......kmalangn tu brlaku dsbbkan pertmbungan dua kereta trsebut.ada jugak mangsa yg trsepit dalam kereta.....yg agak malangnya,RESQUE lambat datang sbb time nak call 999 pon line xada,dan kjadian tu brlaku btul2 di atas bukit........jadi agak lambat bantuan yg dberikan
tapi alhamdulillah ada ramai jugak hamba ALLAH yg datang beri bantuan dengan mengeluarkan mangsa2 dalam kereta kmalangn trsbut..........xkurang dgn tu jugak ada hamba ALLAH yg menahan kereta yg lalu lalang untuk mntak payung bagi mlindung mangsa dari kpanasan..........bagi aku yg smpat tgok mangsa yg pnuh muka dgn darah......cukup mnginsafkan!!.mugkin masing2 brtujuan nak pg mlancong macam aku jugak.....siapa tahu kan??.tapi TAKDIR ALLAH tentukan begini.................
pastu lbih kurang 30-40km kehadapan,sebuah lagi kereta yg excidnt...........tapi mnurut aku,kmalangn tu kurang ngerinya dari kmalangn pertama yg aku tengok td dan bantuan tlah pon dberikan masa aku ngn kluarga mlalui kawasan tu....t bla aku balik sp,aku akan tunjuk gmbar kmalangn yg kedua ni dalam blog aku........dan inilah antara pngalaman ngeri+sedih yg aku lalui untuk hari ini....jumaat..11 mac 2011..........
DOA-DOAKAN LAH YG TERBAIK UNTUK  PERCUTIAN KAMI.THANX.MUAHX

No comments:

Post a Comment