THAnx for all the supports dearies :)

Wednesday 16 March 2011

~CINTA MATI~

HAlo................ary ni aku nak start our happy day dengan one topic ~CINTA MATI~.ramai remaja2 prempuan cam aku hari ni dah ade boyfren@boy@hubby@sayang@dear@baby@,umm apa lagi erk??(hubungan bukan mahram@couple).kalau yang laki tu,,,,,,gilfren@gegirl@mama@sayang@dear@baby@abang......dan blablabla~hehe.........terlalu banyak pnggilan yg diberikan.tapi STOP!,bukan panggilan2 ni yg aku nak ceritakan tapi tentang KEtaksuBAN MANUSI BERCINTA TANPA IKATAN YG SAH~.kadang2 tu terlalu OVER!!,,,
bercinta sampai xingat ALLAH
bercinta sampai tak ingat AGAMA
bercinta sampai tak ingat MATI
bercinta sampai xingat DOSA PAHALA
.dan inilah yang menakutkan~
bila perasaan menguasai hati,perasaan,jiwa pasti kita kan buat something yg oVER~!!.....tapi aku ada nak soal uouls yg berCINTA MATI NI,,,,,,,,,,,,,,
.uoULS PASTI DIA MILIK UOULS??
UOULS PASTI DIA CINTA MATI UOULS?
UOUls pasTI DIA SAYAng habis kat uouls??
.apa sekali pon jawapnanya,aku nak TEGASKAN +HIGHLIGHT......kita xkan tahu apa yg ALLAH tahu.......especially perancangan masa hadapan.......
.kalau kita tengok sekarang masalah anak LUAR NIKAH@ANAK HARAM..........terlalu banyak.uouls tahu keje sapa??............jenjeng2,yg cinta mati nilah............kononnya  sanggup beri apa sahaja tanda cinta..........sanggup gadaikan apa sahaja asalkan xtinggalkan uouls
~truly,aku pon pnah jugak IN LOVE tapi,sebab terlalu banyak sangat komitmen yg aku rasa SANGAT TAK PENTING untuk aku galas semata2 untuk seorang lelaki.then....aku tinggalkan dia......aku xpernah rasa bersalah,sebab bukan lelaki yg OVER dalam hubungan yg aku cari.SO BE WATCHOUT
RAMAI YG TANYA,NAPA   .hg  break?...........
~aku bercinta waktu tu adalah  satu kesilapan~sO.FULLSTop!!
DAN SEKARAng kenapa aku tahu kenapa ALLAH pisahkan aku ngn dia sebab.aku akan lebih berjaya TANPA CINTA!!..........
ok.......itu jalah yg aku boleh share.pengalaman yg xindah!!
so,kenapa aku relate perkara itu dengan topic hari ni??
...............ramai yg bercinta ikut hawa nafsu..........
langsung tak segan silu buat perkara xelok......pegang sana,pegang sini seolah2 semua orang buta.langSUNG XRASA berSALAH......ada yg lagi teruk.sengaja nk tunjukkan PADA DUNIA kononya yg uouls bercinta.......masukkan gambar2 memalukan uouls dalam FACEbook,you tube.......dalam phone............sengaja mahu tunjuk pada semua orang.........
tapi pernah tak uouls fikir bila suatu hari nanti ALLAH pisahkan hubungan itu??.........
xrasa malukah??
kalau sedih tu haruslah kan..............
tapi akan plus+plus+plus sedih bila kita cINTA MATI kan pasangan kita tu...............
pengalaman di sekeliling aku sendiri jugak sebenarnya sangat banyak.........
ada yg FRUST MENONGGENG bercinta..........
ada yang sibuk cerita tentang BALAK@aweks........
KOMEN ITU INILAH tentang balaks@aweks masing2..........
...........kebanyakkan fikir itulah CINTA MATI mereka............
dalam islam sendiri jugak mngalakkan kita mngeratkan hubungan silaturahim..........
tapi biarlah pada batas2nya..........
kekecewaan itu sangat mnyakitkan.....
jadi sebelum uouls rasa semua tu.hentikanlah cinta mati uouls tu.xkemana bila bercinta bertahun bagai nak rak.t lepas kawen nikmat apa yg uouls akan rasa lagi??...........indah lagi macam sebelum kawen??
lu pikirlah senirie.......masing2 dah cukup besar untuk fikir mana yg baik mana yg buruk........
sekarang ni dah jadi trend bila
LEPAS SPM...COUPLE
LEPAS PMR@UPSR............COUPLE!!
seolah2 LEPAS SEMUA TU.............xkan wujud lagi dosa dan pahala!!......
menurut aku.xsalah kalau kita bercinta dengan seseorang.tapi biarlah diatas landasan yg betul.xmengikut hawa nafsu.................walaupon hakikatnya bercinta tu sendiri dah meletakkan kita di sebahagiab dari lembah maksiat....
hakikatnya sekarang ajal maut dah xkenal masa,umur..............kita tak tahu berapa lama kita akan hidup.......jadi janganlah habiskan masa2 yg ALLAH berikan itu semata2 untuk ikut hawa nafsu.perasaan jahat......
....serahlah segala pada ALLAH kerana DIA maha segalanya.........
~cinta mati pada ALLAH
RASUL
AGAMA
MAK BAPA
ADIK BERADIK~ITULAH YG TERBAIK......
JANGANLAH terlalu taksub dengan mainan dunia.....................sedar2lah..........apabila kita berdua pasTI ADA YG KETIGA!1..........dan kalu kita nak menjadi HAMBA ALLAH yg berjaya....salah satu faktornya.jauhilah.......dari apa YG DIA tdk suka...............
..mohom ampunlah PADANYA.kerana dia MAHA PENGAMPUN~
aku minx maaf banyak2.kalo ada yg terasa.tapi apa yg aku tulis ni sekadar mahu berkongsi dan beri peringatan........akU tak mahu ada diantara kita yg TERKANDAS,TERIKAT dengan cINTA MATI yg xdiredhaiNYA~

No comments:

Post a Comment