THAnx for all the supports dearies :)

Tuesday 7 August 2012

nurse to be VS new decor!!

ASSALAMUALIKUM WBT

yeayyyyy finally dah sampai seru untuk mewarnakan belog~ku yang dah lama berhabuk..kotor..bersepah
taraaaa,.cantik cantik tak??
dah kurang sikit KEJAMBUAN itu kan kan
sajalah..bagi fresf sikit..takat nak OLD SCHOOL jaa bebeh??

NURSE -TO-BE??
yeah..1 sept 2012,oficially i'll become A STUDENT BACK!!
insyaALLAH..kalau xmati....
err..after tolak tambah,bahagi ,darab..aku pun melilihlah untuk berbakti pada nusa dan bangsa
err.still lagi tak tau nak cakap macam mana..
err...lagi..
aku dah pun memilih kos BACHELOR KEJURURAWATAN' @upm
yeahh,i just proud of it
sebabnya .....
"nanti abah  dengan mak sakit yayah boleh jaga kami"
"nanti tok sakit..pi hospital boleh jumpa yayah..,yayah boleh jaga"
"yayah jadilah misi...boleh teruskan cita2 mak dulu"

SEE SEE......
i tOUCHED me a lots :')
betapa besarnya harapan mak abah aku,untuk lihat aku jadu MISI
dan aku tak rasa yang aku sanggup mengecewakan insan insan itu
walaupun ini mungkin sebuah pengorbanan seorang anak.
tapi aku mulai cuba meyakinkan hati aku
dan aku mula simpan kekuatan itu dari hari ke hari..
agar bila tiba masanya itu.aku ada kekuatan yang banyak.untuk teruskan kehidupan..

memang ini bukan pilihan aku..jauh sekali impian aku...
tak ada langsung niat dari zaman kecik utk jadi jururawat
tapi mungkin KUN FA YA KUN ALLAH.untuk hamba hina macam aku
dan aku harus redha..

aku percaya pasti ada hikmah disebalik pengorbanan yang aku cuba lakukan ni
aku percaya pada takdir ALLAH
kun fa ya kun ALLAH
sebab aku langsung xada sesen pengetahuan tentang apa yang akan berlaku pada hadapan
tapi..pasti suatu hari nanti ALLAH akan tunjuk sesuatu yang ku cari itu

dan yang pasti aku dah pun dapat redha ALLAH dan ibu bapa ku..
dan diri ini juga akan terus mencari kekuatan itu lagi :')

SALAM RAMADHAN..
~nurhidayahbt.md.ali~


No comments:

Post a Comment